Hvordan søges der om støtte»

 

Legatets bestyrelse afholder 2-4 møder om året. Mødetidspunkterne annonceres på hjemmesiden samtidig med ansøgningsfristen for ansøgninger, der ønskes behandlet på det pågældende møde.

 

Ansøgning kan kun indsendes som vedhæftet fil med e-mail.

 

Ansøgningen bliver i første omgang behandlet af legatets administrator, som beslutter, om ansøgningen skal forelægges for legatets bestyrelse på bestyrelsesmøde.

 

Ansøgningerne bliver altid besvaret med e-mail. Svar kan forventes indenfor en måned efter bestyrelsesmødet.

 

Ved tidsbestemte aktiviteter skal ansøgningen indsendes inden aktiviteten påbegyndes. Der kan ikke påregnes støtte til aktiviteter, iværksat før meddelelse om støtte er sendt til modtageren.

 

Der kræves dokumentation for afholdte udgifter.

 

Ved flerårige projekter kan der stilles krav om årlig afrapportering. Der kan kun afholdes udgifter, som beskrevet i ansøgningen og tilsagnet om støtte. Ved væsentlige ændringer i aktiviteterne skal legatet underrettes, og ændringer skal godkendes, før der afholdes udgifter.

 

Inden udbetaling af støtte, skal ansøger bekræfte, at projektet fortsat er aktuelt, og at støtte fortsat ønskes.

 

Der skal ikke benyttes ansøgningsskema.

 

Følgende elementer bør indgå i ansøgningen:

  • Ansøgers navn, adresse og e-mail adresse
  • Aktivitetens formål og nærmere indhold.
  • Hvilken gruppe børn og/eller unge aktiviteten sigter på.
  • Aktivitetens tilrettelæggelse og gennemførelse.
  • Begyndelsestidspunkt og varighed.
  • Nøje redegørelse for de enkelte udgiftsposter.
  • Eventuel finansiering fra anden side.
  • Udtalelser fra relevante myndigheder og personer.
  • Beskrivelse af ansøgerens juridiske status og forudsætninger for at varetage aktiviteten.

 

 

 

Ludvigsens Legat

www.ludvigsenslegat.dk

 

 

 

Støtte til udsatte børn og unge

Forside